Andro Rasant Turbo MAX

rasant_turboVlad de la www.ttmall.ro mi-a dat o față Andro Rasant Turbo pentru testare. Am decupat-o și am probat-o pe mai multe lemne, din motive pe care urmează să le citiți mai jos.

Prezentare

O față ESN Tensor Bios, de ultimă generație, cu un burete poros, asemănător cu cel de la Tenergy, însă colorat în verde fosforescent, ca și cel de la Rasant-ul original. Duritatea buretelui este mai mare, nu am putut s-o probez, dar producătorul spune doar că este hard. Rasant este catalogată ca având duritate medie (45 grade), iar versiunea Powersponge este soft (totuși, POWERSPONGE este soft??).

Topsheet-ul, deși am auzit zvonuri că ar fi diferit de cel de la Rasantul original, mi-a făcut impresia că este foarte apropiat, cel puțin ca duritate, însă este posibil să arunce mingea mai sus. Este greu de comparat, întrucât buretele mediu al lui Rasant participă foarte ușor la spin. Ambele fețe au o aruncare medie (medium-throw), dar Rasant Turbo aruncă mai sus, poate datorită buretelui tare.

Am probat fața pe un lemn Joola Rossi Emotion (soft carbon + hinoki) prima dată, apoi pe un lemn Levi HEFL89 (all wood, 5 straturi, cel cu care joc eu acum) și pe un Yasaka Extra Offensive.

Prima impresie

Topsheet-ul pare moale, parcă mai moale decât cel al Rakza 9 și cu siguranță mai moale ca cel al Donic Bluefire. O asemenea combinație a încercat și Xiom cu Omega IV Asia și a fost destul de ok.

Fața scoasă din pachet stă dreaptă perfect, cred că doar la Tenergy am mai văzut acest comportament. Atât buretele, cât și topsheet-ul par să aibă multă energie înmagazinată.

Proba pe Rossi Emotion

Mingea pare să nu fie aruncată bezmetic din Rasant Turbo. Dacă nu lovești tare, nu sare tare.

Serviciile și preluările sunt foarte ușor de executat. Spin bun, control decent flip-uri ceva cam dificile, dar m-am putut adapta.

Primul topspin este ușor, cu mult spin. Poți face puncte doar cu această lovitură. Mingea e joasă, sfârâie și e greu de blocat. Re-topspin-urile, în schimb, au fost mai dificile. Am găsit greu unghiul corect și am constatat că ai marjă de eroare foarte mică. Nu e rău, dar nu te iartă.

Capacele și contrele sunt de vis. Mingea nu sare tare, dar e suficient lângă masă. Buretele tare face loviturile drepte foarte ușoare și direcția e ușor de controlat.

Traiectoria mingii este medie. Nici arcuită ca la Tenergy sau Vega Pro, dar nici luuuungă ca la Stiga Calibra LT, Rakza 9 sau Tenergy 64.

Per total, lângă masă e foarte bine. Ai control, viteză, spin. Când te împinge adversarul, e mai dificil. Ai marjă mică de eroare și viteză decentă, dar nu e nimic ieșit din comun.

Topsheet-ul moale mi-a cam făcut viața grea în două feluri:

  • dacă e condens câtuși de puțin, devine dificil să ridici mingea. La următoarea minge vrei să compensezi și o dai peste masă.
  • dacă nu e condens, mingea stă pe topsheet acceptabil, dar când încerci să dai re-topspin dintr-o minge joasă care are mult efect, se poate întâmpla să scapi mingea din topsheet. Se aude „scârț” și ți-a căzut mingea.

Apoi, mai e și viteza mică. Aceasta este un lucru bun în principiu, cu condiția ca atunci când lovești tare să sară foarte tare, că doar joci ofensiv și asta îți dorești. Ei bine, mingea nu sare extrem de tare din Rasant Turbo nici când lovești cât poți. Lovitura este puternică, are viteză, dar dacă lovesc la fel cu o altă față, să zicem Tenergy 05 (cu care se compară) sau Rakza 7 (care mi se pare asemănătoare), se pare că nu am reușit să activez turbina.

Proba pe Levi HEFL89

Toate problemele observate pe Rossi Emotion s-au văzut mai pregnant pe HEFL89. Lemnul este ceva mai lent și mai soft, așa că lipsa de viteză a fost mai ușor de observat. La aceasta s-a adăugat și o lipsă de control pe care n-am știut nici s-o contracarez, nici să-i găsesc sursa.

Lângă masă, în schimb, totul a fost minunat, cum s-a văzut și pe celălalt lemn. Primul topspin, servicii, preluări, capace – foarte bine.

Semi-distanță și distanță – lipsă de control și greșeli prea ușoare.

Poate că aș avea nevoie de mai multă vreme pentru adaptare, dar până acum am reușit să mă adaptez foarte bine la tot felul de fețe pe Levi HEFL89 și m-am gândit că așa multe greșeli ar putea fi doar dintr-o cauză, și anume:

Rasant Turbo nu merge foarte bine pe lemne fără compozit.

De altfel, nici Rossi Emotion, care avea 78,5g, deși are soft carbon (sau ceva), nu a reușit să fie suficient de tare pentru Rasant Turbo, însă a mers mai bine decât lemnele pure.

Proba pe Yasaka Extra Offensive

Aș zice că după ce am probat Rasant Turbo pe YEO nu s-a schimbat nimic din ceea ce constatasem deja și nici n-am descoperit ceva nou și nemaiîntâlnit.

Cred că loviturile de la distanță au mers mai bine decât cu celelalte lemne și aș pune asta pe seama stratului de nuc de la suprafață, care este mai tare și are ca efect activarea mai rapidă a buretelui.

PRO:

– spin bun
– control bun la loviturile drepte
– potrivire bună cu lemne dure

Contra:

– greu de activat „turbina” – trebuie să dai cu adevărat tare și să ai un lemn care să te sprijine
– sensibilă la condens, dar nu foarte

Concluzie

N-am menționat, dar aici vorbim despre o față mai degrabă grea, din categoria Tenergy 05, Bluefire M1 etc. Acest lucru era de așteptat, întrucât buretele este mai dens decât la Rasantul clasic.

Andro Rasant Turbo pare să funcționeze după principiul „primești ceva mai puțin decât ceea ce ai băgat” – în traducere liberă: dai încet, mingea pleacă din paletă foarte încet; dai tare, mingea pleacă din paletă tare, dar nu extrem. Parcă ar lucra cu tine la capitolul control, dar nu și la viteză. Bine, nu mă pot abține s-o compar cu fețele cu care se cere comparată: Tenergy 05, Rakza 9 și altele din aceeași categorie.

N-am avut ocazia să fac o probă pe un lemn cu adevărat rapid – gen Primorac Carbon sau Photino, dar voi reveni dacă se va întâmpla.

 

 

FacebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrFacebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrby feather

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.